Tan só un vestido de princesa

27 / 10 / 2016 |

Hoxe a nosa xenial mami diversa, fotógrafa e colaboradora do revés, Paula Verde Francisco, traenos unha historia de cabaleiros e princesas. A historia de un neno que quería un traxe de princesa. A historia de cómo a nosa sociedade trata de "conducirnos" por un camiño rosa ou azul, de tutús ou de espadas, cando o mundo está repleto de posibilidades. Non o perdas.

Mentres o seu pai o levaba para cama o neno lle dixo:

-Quiero que me compres un vestido de princesa.

Non lle sorprendeu o máis mínimo, era un neno de 3 anos e como tal tiña un pensamento libre de prexucios. Extrovertido, alegre, encantáballe o baile e a miúdo xogaba con saias, tutús e coroas levando lonxe as súas fantasías.

Lembrou de pronto unha anécdota que lle fixo dar voltas na súa cabeza á idea da infancia e os esteriotipos de xénero.

Su pensamiento lo llevó a aquel junio y al baile del colegio , un baile de “Princesas y caballeros” y pensó que tal vez nunca nadie se hubiera planteado que en aquel grupo heterogéneo y diverso quizá alguien querría interpretar el papel que desease y no el que le tocaba por imposición o mala “costumbre social”

Los niños interpretaron el papel de caballeros y las niñas el de princesas y claro todo resultó perfectamente correcto. Es a lo que nos han acostumbrado. Nadie se cuestionó nada… pero y la realidad? Habrían dado por hecho que todos los niños querrían ser caballeros y todas las niñas princesas (que puede que en la mayoría de las casos si sea así) o habrían preguntado a cada uno qué papel le gustaría representar?, y llevando el caso más allá cuantás veces no ocurre esto? . Muchas, más de las que nos imaginamos, a menudo y en cualquier lugar.

Medios de comunicación, catálogos, anuncios… constantemente le metemos por los ojos a los niñ@s lo que deben ser según nuestras ideas o según lo que la sociedad considera correcto, sin pararnos a pensar que ellos/as pueden pensar por si mismos y decidir solitos lo que más les gusta, por lo menos para experimentar, para imaginar, para jugar y para abrir la mente.

Pensó también en los comentarios ofensivos y sexistas que suele escuchar cuando a un niñ@ se le da por jugar con los juguetes que “le de la gana”, en tendiendo este “le da la gana” por aquellos juguetes que se “supone” no se han diseñado para ese género concreto, aunque en realidad los juguetes no tengan sexo (el sexo se lo ponemos nosotros) por más que nos empeñemos en poner huevos kinder rosas para las niñas y azules para los niños. (Y paracerá una tontería pero a mi en una ocasión casi no me venden uno porque era rosa y mi hijo es chico, sin saber que en realidad lo único que le gusta a mi hijo es desempaquetarlo.)

*Sería bueno siempre que los escuchásemos y los tuviésemos en cuenta, ellos tienen mucho que decir y nosotros mucho que aprender, así que ya para terminar esta historia digamos que termina con un final feliz.

Su papá le contestó:

– Cuando esté de vacaiones te llevo a comprar uno.

Compartir:

Tamén che pode interesar...

Libros do revés: apostas seguras de 2 a 6 anos

Rimas, ilustracións preciosérrimas, xogos de palabras, trabalinguas, conto acumulativo e un pouco de música. Son algúns dos ingredientes dos títulos que vos traigo esta semana para os nosos libros do revés. Os tres triunfaron na miña casa. Agora tedes que escoller o voso favorito e o idioma no que preferides leelo porque están dispoñibles en castelán e galego.

Seis actividades para un outono do revés

Seis propostas que poderían ser 600 pola súa versatilidade. Tráioche alguns xogos ou actividades que podes poñer en práctica para dar a benvida ao outono máis un bonuc track. Lembra que en Instagram che sigo dando cada semana varias ideas de xogos, xoguetes, obxectos do día a día e actividades versátiles, sempre buscando abrir fronteiras e desenvolver o pensamento creativo.

Interésache colaborar connosco? Cóntanos
Malas madres
Madre Esfera
Utilizamos cookies propias e de terceros. Si continuas navegando, entendemos que aceptas o seu uso.